SEO'da Anahtar Kelimeler - Keywords

Arama motorları websitenizi içerikte ve tag'lerde kullandığınız kelimeler ve kelime grupları ile tanırlar. Kelimelerin bulunduğu tag'ler ve içerikteki kullanım sıklığı, o kelimeler ile arama yapıldığında sizi üst sıralara çıkartan etki faktörlerinden biridir.

Önemli kelimelerin nerede, nasıl ve hangi sıklıkta kullanıldığı önemlidir. Bilinçsizce yapılan arama motoru optimizasyonlarında özellikle tag'lerde ve sayfa içerisinde gizlenmiş bir şekilde çok sık tekrarlanan kelimelere rastlamak mümkündür. Bu ilk zamanlar sıralamayı (ranking position veya SERP) olumlu etkilesede bu pek uzun sürmez. Ve sonuçta sitenin arama motoru indexinden çıkarılmasıyla ceza görür. Arama motorlarını kandırmaya çalışmak onları yaratanları kandırmaya çalışmak anlamına gelir. Kimse de kandırılmayı sevmez.

Meta Tag'lerde sayfa içeriğinde bulunmayan kelimeleri kullanmaktan kaçınılmalıdır. Bu durum arama motorları tarafından "spam" olarak değerlendirilir.

En çok search edilen (aranan) populer kelimeleri ve kelime gruplarını göz önünde bulundurmak gerekir. Eğer hedef kitlenizi iyi tanıyor ve hangi kelimeler ile arama yaptıklarına dikkat edebiliyorsanız optimizasyona başlamadan önce iyi bir tema yakalayabilirsiniz.

En sık aranan populer kelimelerle karşılaştığınızda bu kelimelere sizden başkalarının da ilgi duyduğunu unutmayın. İşte bu noktada gizli bir rekabet ortamı doğar ve rakiplerinizi de gözden geçirme ihtiyacı duyarsınız. Ve analiz çalışmaları başlar.

Önemli olan diğer bir nokta da sıkça arandığı halde rekabeti az olan kelimeleri saptayabilmektir. Bunu bilen ve kullanan site sahipleri sıralamada üst sıralara otururlar. Sadece reklam göstermek amacıyla bu işi yaparak geçimini sağlamaya çalışan insanlar var. Bu sebeplerden dolayı bizler de ne ararsak "sanki" bulur hale geldik.

Her arama motoru için "anahtar kelime" kullanımı değişkenlik gösterir. Mesela Google en çok özgün içerik yapısına dikkat eder. Kelimenin buradaki sıklığına bakar. "Description-Tag" ve "Keywords-Tag" deki kelimeleri daha az dikkate alır. Başka bir arama motoru için bu tam tersi bir durumdur.

Arama motorlarının kendilerine göre kriterleri vardır. Arama motoru kriterleri farklılık gösterdiği için Google.com sonuçlarında 8. sırada olan bir sayfa Bing.com sonuçlarında 45. sırada gözükebilir.
Bedava sitene hit