Sitenizi Arama Motorlarına Bedava Kayıt Edin !

Arama motoru kaydı nasıl yapılır?

Web sitenizi yaptınız, belki büyük emek harcadınız ama sitenize gelen giden yok? "İnsanlar sizi nasıl bulacak?" gibi sorularla boğuşuyorsunuz ve ilk aklınıza gelen "arama motoru kayıt" yaptırmanız gerektiği. Kesinlikle haklısınız. Peki ama; Arama Motorlarına Nasıl Kayıt Yaptıracaksınız? Aslında bu sorunun cevabı çok basit. Eskiden manuel olarak arama motorlarına gire ve site ekle düğmelerinden web sitelerimizi arama motorlarına kayıt ederdik. Bu yöntem halen çalışsa da oldukça verimsiz ve uzun süre beklemenize neden olacak bir yöntemdir. Yapılacak şey çok basittir. Bir arkadaşınızdan veya daha önce arama motorlarına kayıt olmuş varsa bir başka sitenizden yeni açtığınız siteye link vermek. Linki aldığınız site sık güncellenen veya arama motorlarının sık uğradığı bir site ise hiç merak etmeyin en kısa sürede yeni siteniz arama motorlarına kayıt olmuş olur. Bunun mantığı gelişmiş teknolojiler kullanan arama motorlarının siteleri sık sık ziyaret ederek linkten linke atlamasıdır. Yeni bir site görükleri zaman hemen bunu fark ederler ve kayıtlarına alırlar.

Siteni binlerce arama motorlarına ekle !

Bir çok web sitesi bu tarz cümleler ile oldukça yüklü paralar kazandılar ve kazanmaya devam ediyorlar. Googleda Yuksel bunun yararsız ve gereksiz olduğunu sizlere bildirmekten gurur duyar. Öncelikle bu kayıtlar için otomatik çalışan programlar kullanmakatadırlar ve bu programların hiçbiri büyük arama motorları tarafından kaale alınmaz. Ayrıca binlerce arama motoruna eklenmeniz gerekmemektedir. Şu an Google, Yahoo ve Bing (msn live) arama motorları internet arama sonuçlarının %90'ından fazlasını vermektedir. Pazar payları anlamında her geçen gün rakamlar değişsede Dünya çapında %50'nin üstünde ki pazar payı ile google birinciliği uzun süredir kimseye vermemektedir. Bu rakamın Türkiye'de %80'lerin üzerinde olduğu varsayılmaktadır. Kısacası Türkiye için konuşursak, google arama motoruna kayıt olmanız demek başka bir arama motoruna kayıt olmanızı gerektirmeyeceği anlamına gelebilir.

Sistematik Kayıt Yalanı !

Biraz önce bahsetmiş olduğumuz bazı web siteleri sizleri binlerce arama motoruna kayıt etme yalanıyla kandırmakla kalmayıp, sistematik kayıt, haftalık kayıt, güncel kayıt gibi yalanlarla ceplerini para ile doldurmaktadırlar. Şu gerçeği lütfen unutmayın. Arama motorlarına bir kere kayıt oldunuz mu, bir daha kayıt olmanıza gerek yoktur. Hatta bu tarz girişimleriniz arama motorlarını boş yere meşgul etmenizden dolayı hoş karşılanmayacaktır.

Googleda Yuksel sizleri arama motoru kayıt derdinden kurtarmak için sizler icin arama motorlarına otomatik kayıt sitelerini asagıya listeledi.

Arama Motorlarına Bedava Kayıt Siteleri

http://www.evrsoft.com/fastsubmit/myezsubmit.cgi

http://www.addpro.com/submit30.htm

http://freewebsubmission.com/

http://www.submitexpress.com/submit.html

http://www.compucert.com/internet-promotion.html

http://www.addme.com/submission/free-submission-start.php
...

SEO'da Sunucu Faktoru ve Kullanici Aktifligi

Aynı server içerisinde spam websiteler bulunması puan kaybettirir. Mümkünse özgün IP adres kullanılmalıdır.

WebSitenin sürekli yayında olması gerekir. Arama Motorları indexleme (Crawl) sırasında yayında olmayan websitelerini index'lerinden çıkarma eyilimindedirler.

Yükselen ziyaretçi sayısı arama motorları için pozitif etki yaratır.

CTR (Click Through Rate) sayfa içerisindeki tıklama oranlarının yükselmesi pozitif etki yaratır.

Bookmarks etkisi: Arama motorları toolbar'lar vasıtasıyla bookmark (favoriler) ekleme ve çıkarma durumlarını kontrol ederler. Favorilere eklenen sayfalar puan alır.

Ziyaretçinin sayfayı nasıl terk ettiğine göre sayfa puan alır veya kaybeder. Arama sonuçlarından sayfaya ulaşan ziyaretçi sayfayı browser'daki "back" butonu ile terk ederse sayfa puan kaybeder.

Arama motorları bu ve bunun gibi faktörleri sıralama için gözönünde bulundurlar. Google'ın yüzden fazla kriteri göz önünde bulundurduğu bilinir. Hiçkimse bir websitesi için 1.sırayı garanti edemez. (Google'ın yaratıcıları dahil). Ancak ilk 3 ve ilk 10 için tahmini yüzdesel değerler söz konusu olabilir.

Önemli olan kullanıcıyı ve arama motorlarını yanıltmadan çalışmaktır. Doğru ve dürüst bir şekilde hazırlanan websiteleri internet ortamında hakettikleri yeri alacaktır. Bu zaman ve sabır isteyen bir süreçtir...

SEO'da PageRank Degeri

İnternet üzerinde websiteleri çoğaldıkça arama motorları kullanıcılarına mümkün olan en nitelikli sayfaları sonuç olarak çıkartmak isterler. Google arama motoru sayfalara bir değer vermek amacıyla PageRank (PR) kavramını oluşturdu. PageRank Google tarafından geliştirilen bir link analiz sistemi olarak karşımıza çıkar. Her sayfanın 0 ile 10 arasında bir değeri vardır. "A" sayfası PR4, "B" sitesi PR2 şeklinde tanımlara rastlayabilirsiniz.

Bu değerler; özgün bir içeriğe, bağlantı veren sayfalara "backlink miktarına", bağlantı veren sayfaların kalitesine, vb. bağlı olarak değişir. Sitelerin ve sayfaların PR değeri arttıkça (ki bu zaman gerektirir) arama sonuçlarındaki sıralama durumunu da olumlu yönde etkiler...

PageRank kavramının webmasterlar tarafından ilgi görmesiyle "çarpraz link değişimi", "link borsası" gibi terimler de ortaya çıkmıştır...

SEO Teknikleri

Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için tüm dünyada bütün ülkelerde bilinçli veya bilinçsiz çeşitli yöntemler uygulanarak SEO çalışması yapıldığını görüyoruz. Aslında bilinen adıyla bu yöntemler "Black Hat SEO" ve "White Hat SEO" teknikleri olarak ikiye ayrılmış durumda.

"Black Hat SEO" Teknikleri:
"Black Hat" bilgisayar sistemlerini yanıltmaya yönelik yapılan çalışmalara verilen isim diyebiliriz. "Black Hat SEO" tekniği arama motorlarını yanıltmaya yönelik yapılan çalışmalar olarak karşımıza çıkıyor. Bunlar "Link Farms" (Link Çiftliği), "Keyword Stuffing" (Kelime Dolgusu) gibi çeşitli kavramlar.

Arama motorlarının sayfa ve tag'ler içerisinde geçen kelimelere karşı duyarlı olduğunu bilen bazı SEO'lar tag'lere kelime dolgusu, ve/veya sayfa içerisinde gizlenmiş ardı ardına tekrar eden kelime dolgularıyla arama motorlarını yanıltmayı hedeflerler. Arama motorları aranan kelimenin en yoğun olduğu sayfaları üst sıralara çıkartmak isterler ki böylece arayan kişiye en ilgili sonucu sunmuş olsunlar. Bu mantığı kavrayan kişilerce HTML yapısına birçok kelime gizlendiğini farkediyoruz. Arama motorları (özellikle Google) bu şekilde çalışan SEO'lara karşı önlemler almış durumda (ve sürekli bu konu hakkında çalışmalar yapıldığı bilinir). Ve bu tip hareketler sitenin indexten çıkartılmasıyla ceza görüyor. Dolayısıyla harcanan efor ve para boşa gitmekle beraber, tekrar indexlenmek için arama motoruna bir özür borçlu oluyorsunuz. Tabii özürünüz kabul görüp tekrar indexlenmenin bir garantisi de yok aslında..

"White Hat SEO" Teknikleri:
"White Hat" "Black Hat" e tam karşı bir tanım. "White Hat SEO" Arama motoru optimizasyonu için uygun bir tasarım, doğru tag optimizasyonu ve HTML yapısı, dikkatli ve bilinçli hazırlanmış metinler ve dürüst bir içerik sunar. "Black Hat SEO" arama sonuçlarında kısa sürede etkisini yitirse de "White Hat SEO" uzun bir süre listede üst sıralarda yer alacaktır.

SEO'da Disardan gelen linklerin onemi

Websitenin diğer sitelerden link alması (Backlinks) sayesinde link populerliği (Link Popularity) oluşur. Link populeritesi yüksek olan sitelerin SERP sonuçları olumlu etkilenir. Yalnız backlink alırken dikkat edilmesi gereken birçok husus vardır. Birbirine link veren sitelerin benzer veya yakın içeriğe sahip olması, backlink alınan sayfanın PageRank durumu, spam site olup olmaması ve arama motoru kurallarına uygun davranıp davramadığı gibi konular önemlidir. Ayrıca internet üzerinde güvenilir imaja sahip web sitelerinden ve dizinlerden link almak oldukça fayda sağlar..

SEO'da Özgün ve Güncel İçerigin Onemi

Website içerisinde bulunan içeriklerin özgün (kopya olmayan) olmasına dikkat etmek gerekir. Özellikle Google sitelerde bulunan kopya içerikleri tespit edebilmek için yöntemler geliştirdiği bilinir. Orjinal içeriğin yayın tarihi ile kopyasının yayın tarihi birbirinden farklı olacaktır. İlk tarih göz önünde bulundurulur. Ayrıca kopya içerik tespit edildiğinde veya spam sonuçlar için Google'ın spam site raporu bölümüne şikayette bulunabilirsiniz.

Aynı zamanda site içerisindeki içeriklerin sürekli güncelleniyor olması (fresh content) sayesinde siteniz arama motorları (özellikle Google) tarafından daha sık ziyaret edilecektir.

SEO'da Navigasyonun Etkisi

Navigasyon; ziyaretçinin site içerisinde hızlı ve rahat dolaşabilmesini sağlayan düzendir. Web sitesi tasarım aşamasında iyi kurgulanması gerekir. Ziyaretçilerin site içerisinde dolaşması, sayfalarda kadıkları süreler vb. etkenler arama motorları tarafından dikkate alınır. Ziyaretçiler tarafından yapılan sayfa içerisindeki tıklama oranlarının [CTR (Click Through Rate)] yükselmesi pozitif etki yaratır. Ziyaretçinin site içerisinde dolaşması ve uzun süre kalması site içerisinde bulunan içeriklerin nitelikli olduğu anlamına gelir.

SEO'da Linklerdeki Kelimelerin Onemi

Arama motorları siteleri birbirlerine verdikleri bağlantılarla (linkler) bulur ve gözden geçirir. Link içerisinde kullanılan kelimeler (Anchor Text) linkin yönlendirdiği sayfanın içeriğiyle uyumlu olması gereklidir. Linkte bulunan kelimelerin yönlenen sayfa içerisinde bulunmaması pek bi anlam taşımaz. Kullanıcıyı yanıltmış olduğunuz anlamına gelir. Örnek vermek gerekirse; Linkin üzerinde "tekstil firmaları" yazdığı halde "oto galerileri" sayfası açılıyorsa bu durum "Spam" olarak nitelendirilecektir.

SEO'da Dahili ve harici linkler

Arama motorları sayfa içerisinde bulunan dahili ve harici linklere dikkat eder. Bağlantı verilen link karşılık bulamıyorsa, yani kırık link ise (broken link) sayfanın değeri düşecektir. Site/sayfa içerisindeki bütün linklerin aktif ve karşılığı olan sayfaların da online olmasına dikkat etmelisiniz. Eğer bir linke tıkladığınızda açılan sayfa "sayfa bulunamadı" gibi bir hata veriyorsa o link "kırık link" (broken link) olarak adlandırılır.

Link verdiğiniz dış bağlantılara (outgoing links) dikkat etmelisiniz. Spam sitelerine veya linklerle dolu sayfalara (link farms) yönlendirme yapmak sayfanızın puan kaybetmesine neden olacaktır. Link verilen siteler/sayfalar kaliteli ve çalışıyor durumda olmalı. Uygun başlık ve açıklama ile harici sayfalara link verilmesi gerekir. Aynı zamanda sayfa içerisindeki dış bağlantı linklerinin çok fazla olmamasına dikkat edilmelidir.

SEO'da Domain Faktoru

Domain adını satın aldığımız zaman çok yüksek bir bedel ödemediğimiz halde genellikle 1-2 yıl için ödeme yapıyoruz. Halbuki daha uzun bir süre için satın alınan domainler arama motorlarına sizin hazırladığınız websiteniz hakkında ne derece ciddi olduğunuzun bir göstergesi durumundadır. Bunun yanında bazı site sahipleri şu veya bu sebeple domain kayıt detaylarını gizli tutma gereğini duyarlar. Kendisini gizlemeye çalışan site sahiplerinin websiteleri arama motorları tarafından bakıldığında şüphe uyandıracaktır.

Domainin yaşı bile sıralamayı etkileyen faktörler arasındadır. Uzun bir süre yayında olan domainler (2 yıl ve üzeri) arama sonuçlarında (SERP) daha iyi rank alırlar.
[SERP: Search Engine Ranking Position]

Sitenizi tanımlayan en doğru kelimeyi domaininiz içerisinde bulundurmaya çalışın. Arama motoru kullanarak aranan kelime eğer domain içerisinde yer alıyorsa olumlu puan alırsınız. (Unutmayın ki arama motorları diğer etkenleri de göz önünde bulunduracaktır).

Website adresinizi mümkün olduğunca kısa tutmaya dikkat edin.

SEO'da Anahtar Kelimeler - Keywords

Arama motorları websitenizi içerikte ve tag'lerde kullandığınız kelimeler ve kelime grupları ile tanırlar. Kelimelerin bulunduğu tag'ler ve içerikteki kullanım sıklığı, o kelimeler ile arama yapıldığında sizi üst sıralara çıkartan etki faktörlerinden biridir.

Önemli kelimelerin nerede, nasıl ve hangi sıklıkta kullanıldığı önemlidir. Bilinçsizce yapılan arama motoru optimizasyonlarında özellikle tag'lerde ve sayfa içerisinde gizlenmiş bir şekilde çok sık tekrarlanan kelimelere rastlamak mümkündür. Bu ilk zamanlar sıralamayı (ranking position veya SERP) olumlu etkilesede bu pek uzun sürmez. Ve sonuçta sitenin arama motoru indexinden çıkarılmasıyla ceza görür. Arama motorlarını kandırmaya çalışmak onları yaratanları kandırmaya çalışmak anlamına gelir. Kimse de kandırılmayı sevmez.

Meta Tag'lerde sayfa içeriğinde bulunmayan kelimeleri kullanmaktan kaçınılmalıdır. Bu durum arama motorları tarafından "spam" olarak değerlendirilir.

En çok search edilen (aranan) populer kelimeleri ve kelime gruplarını göz önünde bulundurmak gerekir. Eğer hedef kitlenizi iyi tanıyor ve hangi kelimeler ile arama yaptıklarına dikkat edebiliyorsanız optimizasyona başlamadan önce iyi bir tema yakalayabilirsiniz.

En sık aranan populer kelimelerle karşılaştığınızda bu kelimelere sizden başkalarının da ilgi duyduğunu unutmayın. İşte bu noktada gizli bir rekabet ortamı doğar ve rakiplerinizi de gözden geçirme ihtiyacı duyarsınız. Ve analiz çalışmaları başlar.

Önemli olan diğer bir nokta da sıkça arandığı halde rekabeti az olan kelimeleri saptayabilmektir. Bunu bilen ve kullanan site sahipleri sıralamada üst sıralara otururlar. Sadece reklam göstermek amacıyla bu işi yaparak geçimini sağlamaya çalışan insanlar var. Bu sebeplerden dolayı bizler de ne ararsak "sanki" bulur hale geldik.

Her arama motoru için "anahtar kelime" kullanımı değişkenlik gösterir. Mesela Google en çok özgün içerik yapısına dikkat eder. Kelimenin buradaki sıklığına bakar. "Description-Tag" ve "Keywords-Tag" deki kelimeleri daha az dikkate alır. Başka bir arama motoru için bu tam tersi bir durumdur.

Arama motorlarının kendilerine göre kriterleri vardır. Arama motoru kriterleri farklılık gösterdiği için Google.com sonuçlarında 8. sırada olan bir sayfa Bing.com sonuçlarında 45. sırada gözükebilir.

Naturel Siralama - Organik SEO

Naturel Sıralama (Organik veya Algoritmik de denir) arama yapılan kelimenin karşılığında çıkan doğal (reklam olmayan) sonuçlardır. SEM (Search Engine Marketing) Arama Motoru Pazarı kavramı ile birlikte aranan kelimenin sıralandığı sonuçların (Naturel Sıralama) üstünde veya yanında reklam sonuçlarını da görebilirsiniz.

"Organic SEO" naturel sonuçları ortaya çıkartırken, SEM (Search Engine Marketing) reklam içeren sonuçları kelime ilgisine göre ortaya çıkartır.

İnternette Bulunabilir Olmak

Belki farkında değilsiniz ama internet üzerinden hergün binlerce kişi sizin ürünleriniz veya hizmetlerinizle ile ilgili aramalar yapıyor. Webdeki başarının sırrı ise bulunabilir olmak. Dolayısıyla hedef kitlenizi ürün ve hizmetlerinizle buluşturmanın en önemli araçlarından biri de SEO dur. Evet online reklam yapabilirsiniz, çeşitli görsel ve işitsel medyalarda da websitenizin reklamını yapabilirsiniz, belki basın bültenleri hazırlıyorsunuz vb. Ama unutmayın bunlar yatırım gerektiren konular. Reklam yatırımınız bittiği zaman site trafiğinize de veda etmek zorunda kalacaksınız.

Web üzerindeki trafiğin %80 üzerinde arama motorlarından oluştuğu kabul edilirse, bu konunun önemi bir kez daha ortaya çıkacaktır.

Yapılan araştırmalar da gösteriyor ki arama sonuçlarında en çok tıklananlar ilk 3 sıra, daha sonra ilk 10... Dolayısıyla hedef ilk önce ilk 10'a girmek ve daha sonra ilk 3'ü hedeflemek olmalı...

Şunu Unutmayın:
Arama motorları kullanıcılarına aradıkları kelimeler bazında en çok fayda sağlayacak doğru içerikli sayfaları sunabilmeyi hedefler. Arama motorlarını yanıltmaya çalışmayın. Gereksiz ve arka arkaya kelime dizinlerinden kaçının. Öncelikle ziyaretçileriniz için özgün içerikler sunmaya odaklanın. Aksi taktirde enerjinizi boşa harcamış olacaksınız.

Web'de bulunabilir olmanız dileğiyle...

Optimizasyonu Etkileyen Faktörler

Arama motorları web site sıralama sonuçlarını etkileyen faktörlerden bazıları şunlardır:

- Anahtar Kelime Kullanımı (Keywords)

- Domain Faktörü (Domain)

- Dahili ve Harici Linkler (Internal & External Links)

- Linklerdeki Kelime Kullanımı (Anchor Text)

- Sitenin Navigasyon Yapısı (Navigation)

- Özgün ve Güncellenen İçerik (Unique Content)

- Dışarıdan Gelen Linkler (BackLinks)

- Sayfanın Google PR Değeri (PR=Page Rank)

- Diğer: (Server Factor & User Activity)

SEO Kavrami

Seo nedir?
SEO, “search engine optimization” Türkçe anlamıyla “arama motoru optimizasyonu” demektir.Bu SEO uygulamak isteyen herkesin ilk bilmesi gereken kelime olmalıdır.SEO nun terim anlamını geçip SEO nedir sorusuna kendimiz yanıt vermek istersek ben SEO için şunları diyebilirim:SEO bir web sitesi için altın değerindedir çünkü SEO sayesinde site arama motorlarında daha üstlerde yer alır ve daha çok ziyaretçisi olur.Ziyaretçi web sitesinin velinimetidir...

Seo nasıl yapılır?
İşin terim kısmını geçtik.Şimdi geldik zurnanız zart dediği yere.Peki biz sitemize nasıl arama motoru optimizasyonu uygulayabiliriz.Aslında sitenizde SEO uygulamak için SEO nedir bilmek ve birazda kafa yormak sizin arama motorlarında aranan kelimelerde daha üstlerde çıkmanızı sağlamaya yeterli olacaktır.Bu birazda sizin yaratıcılığınıza kalmış bişey aslında..İnsanlar bir konuyu arama motorunda en fazla ne şekilde arıyolarsa konu başlıklarınızı o şekilde yapmanız sitenize daha çok hit çekmenizi sağlayacaktır..SEO nasıl yapılır konusunda pek detaya girmek istemiyorum çünkü bunu yazmaya ne günler yeter nede sizin okumaya günleriniz...

Kısaca SEO nasıl yapılır dersek :

-Sitenizin mutlaka bir meta tag ı olmalıdır.(Blogger bloglar için gerekli değil).

-Arama motorlarında üstlerde çıkmak istediğiniz kelimeleri sitenizin üst taraflarında bulundurun.Arama motorları bir sayfada üst taraftaki kelimelere alt taraftaki kelimelerden daha çok önem verir..

-Sitenizde mefta olmuş linkleri temizleyin.Sitenizdeki ölü linkleri arama motorları hiç sevmezler..

-Sitenizi asp, php vs. ile kodlamak yerine html kullanın veya önceden kodlanmış sitelerinizde sayfa uzantısını .html veya .htm ye çevirecek araçları bulup işlemi gerçekleştirin..(Blogger blogcular bu yönden çok şansı..)

-Sitenizde mutlaka ama mutlaka robot.txt dosyası olması lazım.(Blogger blogcular bu konudada şanslılar.Blogger bloglarda robot.txt dosyası otomatik oluşturuluyor..)

-Site içeriğiniz arama motorları tarafından sevilir olmalı.Mesela Google adult içeriği hiç sevmez..

-Mutlaka sitenizin bir site haritası bulunmalı (Blogger blogların site haritası:Örneğin : http://geccetr.blogspot.com/rss.xml)

-Siteniz mutlaka Google Web Yöneticisi Araçları - Google Webmaster Tools a kayıtlı olmalı ve buraya ayrıca mutlaka site haritanızıda kayıt etmelisiniz..Bu sayede daha önceden indexlenmemiş yazılarınızı Google a indexletebilirsiniz ve yeni yazılarınızda daha hızlı indexlenir..

-Site dolaşımınız düzenli olmalıdır.Sitenizin görünümü ve sitenizde dolaşım iyi olmalıdır.

-Siteniz yeni web standartlarına uygun olmalıdır.W3C ile yazılmış bir altyapı kullanmanız site çok iyi getiri sağlayacaktır..

-Anahtar kelime yoğunluğu dengeli olmalı. Hedeflediğiniz anahtar kelimeler yazı içeriğinizde mantıklı bir sıklıkta yer almalıdır. Şunu yapmayın: Tıka basa anahtar kelimelerle doldurularak mahvedilmiş bir sayfa. Bu sitenizin kredisini düşürerek sitenizin rahatlıkla Google tarafından spam olarak tanımlanmasına sebep olur. Anahtar kelimeleri sayfa başlarına, paragraflara ve sayfa bitimine yakın bir yerlere yerleştirmek en iyisidir.

-Sayfaları birbirine bağlayın. Web sitenizin her sayfasında o sayfayı diğer sayfalara bağlayan sayfanın içeriğine uygun linkler bulunmalıdır. Bu linkler sayfanızın içeriğinden kaynaklanan doğal bağlantılar olmalı. Örneğin sayfanız SEO danışmanlığından bahsediyorsa bu kelimeleri kullanarak bu kelimelerle ilgili diğer sayfalara bağlantı verebilirsiniz. Bu içeriğe bağlı bir link olacaktır.Böylece Google Pagerank değeri sayfalarınız arasında paylaşılacaktır. Ayrıca bu Google’a sayfanın neden bahsettiğini söylemek için güzel bir yoldur.

-Arama motorlarını kandırmaya çalışmamalısınız.Sitenizde aşırı meta tag kasarak veya sırf arama motorundan ziyaretçi gelsin diye site içeriğinizle alakası olmayan kelimeler kullanarak arama motoru robotlarını kandırmaya çalışmayın.Özellikle Google ın arama motoru robotu bu konularda şu aralar aşırı profesyonelleşti.Bi anda sitenizi SANDBOX'ta bulursunuz benden söylemesi.

-Kısaca bir ipucu vermek gerekirse mesela insanlar şuan Google da “ttnet müzik” diye aratıyor ve benim blogumda şuan bu kelimede 2. çıkıyor.Bu sayede geçenlerde normalde günlük tekil hiti 200-250 olan blogumun tekil hiti 8000 küsür çoğul hitide 13500 küsür olmuştu.SEO nelere kadir görüyorsunuz..Tekil hitin 200den 8000e çıkmasını sağlayan ise tek bir cümle: “ttnet müzik”.Sadece “ttnet müzik” başlığı sayesinde hitin ne derece arttığını görüyorsunuz.Zaten bu aralar Tarkan la ttnet müzik bana çalışıyor.. :)

-SEO nasıl yapılır hakkında size söyleyeceğim son şey ise link değişimleri yapmalısınız.Link değişimi yaparken dikkat etmeniz gereken yer link değişimini sitenizle alakalı sitelerle yapın.Sitenizle alakası olmayan çok siteyle link değişimi yapmanız sizi SANDBOXa sürükleyebilir..Ve asla ama asla kötü içerikli sitelere sitenizden link vermeyin..

Yazının başındada dediğim gibi SEO nasıl yapılır konusunda daha böyle binlerce madde yazılabilir ama ne siz beni yorun nede ben sizi biz ufak ufak SANDBOX nedir onu öğrenelim..

Sandbox nedir?

İnternetle çok haşır neşir olanlar son zamanlarda SEO kelimesi kadar SANDBOX kelimesinide duyuyodur heralde.Bir web sitesi için SEO ne kadar iyi bişeyse SANDBOXta o kadar kötü bişeydir..(Bu cümleyi bi yere not alın bence)

Sandbox Google ın (Diğer arama motorlarının sandbox uygulayıp uygulamadıklarını daha gören olmadı) siteleri filtrelemesi diye adlandırılır. Bu filtrelemenin sonucunda söz konusu site, içeriğindeki en önemli anahtar kelimeler için yapılan aramalarda bile,arama sonuçlarında ya en son sayfalarda çıkmaya başlar yada arama sonuçlarında hiç çıkmaz.Webmasterlar bir sitenin sandboxtan kurtulmasının 1-6 ay arası sürebileceğini söylüyor.. Google ın siteleri sandboxa sokmasının nedeni spam oluşturarak üst sıralara tırmanmaya çalışan sitelere engel olmak ve sonuçların tutarlılığını korumaktır.Mesela eskiden bedava mp3 diye aratınca üst sıralarda saçma salak mp3le alakası olmayan siteler çıkabiliyordu.İşte Google öyle siteleri temizliyor ve bizlere daha kaliteli ve aradığımız içeriğe daha hızlı ulaşmamızı sağlayan bir arama motoru oluşturuyor..(Yani mp3e :) )

O yüzden spam kasıpta üst sıralara çıkayım diye kendinizi boşuna yormayın normal gelen ziyaretçide artık uğramaz sitenize..

Şimdilik SEO ve SANDBOX hakkında söyleyeceklerim bu kadar.

Peki sizce SEO nasıl yapılır?

Web 3.0 Nedir? SEO ve Web 3.0 Özellikleri Nelerdir?

Yeni bir çağ: Web 3.0

Hızla akıp giden zamanla birlikte, değişen bir çok kavramın başında şüphesiz web gelmektedir. İnternetin doğuşundan sonra yavaş yavaş ne işe yaradığı, ne için kullanıldığı anlaşılmaya çalışılırken birileri bu çağı Web 1.0 olarak isimlendirmiştir. Bu çağda belirli internet sitelerinin mevcut olması, ihtiyacımız olduğunda bu sitelere girip işimizi görüp ve çıkmamız yeterliydi. Web 1.0 ‘da insan faktörü internet içerisinde önemli bir rol oynamıyordu. İnsanların merakı, gelişen web teknolojileri, ihtiyaçlar ve düşünceler bu kalıbı kırarak yeni bir olgu oluşturdu: Web 2.0. Bu olgu ile birlikte insan faktörü internet kavramı içerisinde aktif olarak rol almaya başladı ve bireyler duygu, düşünce ve fikirlerini internet sitelerine aktarabildiler. Bir çok dev isim insan faktörünün aktif olarak rol almasıyla şahlandı adeta yeniden doğdu. Sık sık dilimizden düşürmediğimiz facebook, twitter, friendfeed, blogger gibi içeriklerini insanların oluşturduğu siteler web 2.0 çağı için birer örnek oldu. Şimdilerde ismini yavaş yavaş duymaya başladığımız yeni bir kelime var: Web 3.0

Nedir bu web 3.0 ?

Web 3.0 olarak nitelendirdiğimiz, serinin devamı niteliğinde olan bu kavram aslında BİZİZ. Yani insanlar. Bu düşünceden yola çıkarak bizi içerisinde barındıran bir olgudan bahsediyoruz. Dilerseniz yaklaşan web 3.0 çağını daha iyi anlayabilmemiz için örnekler verelim:

İlk örneğimiz yakın zamanda kullanmaya başlayacağımız, üzerinde çok şey yazılıp çizilen Google Wave. Google Wave bir insanın sık sık gerçekleştirdiği (mail kontrolü, haber okumak, blog yazmak, yorum yazmak, video izlemek vb) eylemleri bir bulut altında toplayarak bizlere sunması diye açıklayabiliriz. Durum böyle olunca tek ekrandan bir çok noktaya sıçrama yapabileceğiz. Google wave kullanarak arkadaşınızın blog sayfasında ki yeni başlığa kolaylıkla yorum yapabileceksiniz. Bu işlemler bize bir çok noktada inanılmaz faydalar sağlayacaktır.

Arama motorları sizin ne arayacağınızı bilecek! Nasıl yani dediğinizi duyar gibiyim. Biraz daha açacak olursak. Yapmış olduğunuz aramaların, gelecek aramalara katkısı şuan yok denecek kadar az. Ama web 3.0 çağında her aramanız bir sonra ki aramanıza eşlik edecek, bağlantılı olacaktır. Arama motorları neden o an neden kullanıldığını anlayacak ve bu konuda size yardımcı olacaktır desek abartmış olmayız değil mi?

Arkadaşınızla kafeterya’da oturuyorsunuz. Bol köpüklü kahveyle birlikte hoş bir sohbet içerisindesiniz. Tam bu sırada telefonunuza ya da bilgisayarınıza bir mesaj geliyor ve şuan sizinle aynı kafede olan arkadaşlarınız facebook, twitter, friendfeed vb ağlardan size ulaştırılıyor. İşte buna web 3.0 denir. Web ‘in insan hayatıyla birleştirilmesi. Bir gün yaşanacağını bilmek mutluluk verici öyle değil mi?

İnternetten alış-veriş yapmayanımız yoktur. Özellikle ben ihtiyacım olan bir çok şeyi internetten alıyorum. Hem zahmetsizce oluyor hemde zaman+para+enerji tasarrufu sağlamış oluyorum. Peki web 3.0 da alış-veriş nasıl bir boyut kazanacak sizce? Web 3.0 kavramıyla internetten alış-veriş daha da farklı bir modele bürünecek. Daha önce almış olduğunuz bir ayakkabı bir sonra ki ayakkabı seçiminizde aktif rol oynayacak ve siz ayakkabılara bakarken daha önce ki ayakkabınızın renk, model ve desenleri ön plana cıkartacak diğer ayakkabıları göreceksiniz. Kimbilir belkide sizinle birebir uyuşan bir modeliniz o alış-veriş sitesinde olacaktır ve aldığınız elbiseyi üzerinde deneyebileceksinizdir. Çok mu abarttım :)

Verdiğim bu örnekler web 3.0 mantığını az da olsa anlamanız içindi. Gelelim asıl konumuza.

SEO ve web 3.0

Title, keywords, description, htaccess, etiketler, backlink, sandbox, ban, özgün içerik gibi terimler SEO için çok sık duyulan ve kullanılan kelimelerdir. Ancak web 3.0 da olay biraz daha farklı olacak ve web sayfaları sadece sayfa olarak değil sayfa içerisinde yer alan kelime ve cümleler olarak ayrı bir anlam ve boyut kazanacaktır. Arama motorları sayfa içerisiden bulunan cümlelerin nelerden bahsettiğini anlayabilecek, özne, yüklem, sıfat gibi değerleri çok daha iyi bir şekilde analiz edecektir.

Web 3.0 da kopyala/yapıştır ile bir site ilk sıralara yükselemeyecek. Özgün içerik şimdi nasıl tahtını koruyorsa web 3.0 da daha bi önem kazanacaktır. Mantık sınırlarını biraz zorlamamız gerekirse karşımızda sadece bir robot değil bizi ve istediklerimizi anlamaya çalışan bir yapının olduğunu düşünsek iyi olur.

Özellikle yazılımcılar RDF, RDF-S,OWL ve SPARQL dillerine hakim olmaya çalışacaklardır. Bu diller metinleri veya yazı parçacıklarını anlamlandırmaya yaramaktadır. Yani Özne, yüklem, nesne diye ayırt ederler. Gerçi bu RDF’in mantığıdır zaten. OWL daha anlaşılır olmasından RDF yerine şu son zamanlarda rabet görmektedir. SPARQL ise SQL’den biraz daha esnek olarak tasarlanmıştır. Bir sorgulama dilidir. Şuan da W3.org RDF uyumluğunu denetleyebilecek bir kontrol servisi sunmaktadır. Yani RDF sayfalarınızı w3.org üzerinden standardizasyonunu kontrol edebilirsiniz. Bu dilleri öğrenmek için eminim hepinizde bir heves uyanmıştır. Şimdiden yol alıyım. 2010’a kadar uzmanlaşırım ama maalesef internet üzerinde bu diller ile ilgili pek Türkçe kaynak bulamazsınız. Pek değil ben şimdiye kadar rastlamadım desem yeridir.

Sonuç

Hergün yığınla veri girişi olan bir dünyayı daha kullanılabilir yapacak olan bu kavramı şimdiden anlamaya çalışmak rakiplerimiz için bir adım önde olmak demek olacaktır ki bu da bizlere faydası sayılamayacak kadar artı değer katmış olacaktır. Son söz: Gelecek web 3.0 ‘da!

Bedava sitene hit